ROZMIAR GRUPY
6 - 12
CZAS TRWANIA
78 godzin
Termin zajęć
Piątek 17.00-19.15
Data rozpoczęcia
18 października
POZIOM ZAAWANSOWANIA
Poziom rozszerzony
Cena KURSU
Cennik
LOKALIZACJA
Św. Filipa 23

Opis kursu

Podstawowymi celami nauczania są:

  • osiągnięcie przez ucznia umiejętności językowych na poziomie zaawansowanym, zapewniającym swobodną komunikację;
  • przygotowanie się ucznia do egzaminu maturalnego z języka angielskiego na poziomie rozszerzonym.

Celem szczegółowym jest dalszy rozwój i integracja sprawności językowych nabytych przez uczniów tak, by swobodnie posługiwali się językiem angielskim na piśmie.

Zatem oznacza to:

  • rozwijanie umiejętności rozumienia ze słuchu (rozumienie ogólnego sensu, jak i szczegółowych informacji w tekstach oraz dialogach wraz z rozumieniem intencji rozmówcy);
  • rozwijanie umiejętności czytania (rozumienie ogólnego sensu tekstu, jak i zawartych w nim szczegółowych informacji, rozumienie komunikatów typowych dla życia codziennego, jak ogłoszenia, reklamy, rozkłady jazdy itp.);
  • rozwijanie umiejętności pisania (umiejętność zapisywania słów ze słuchu, umiejętność formułowania różnego typu wypowiedzi pisemnych - rozprawek, recenzji, opowiadań, opisów).

 Wśród celów szczegółowych znajduje się również:

  • zapoznanie uczniów z formą egzaminu rozszerzonego, jego wymaganiami, tematyką i typowymi zadaniami oraz poznanie strategii ich rozwiązywania;
  • zachęcenie i przygotowanie uczniów do systematycznej pracy podczas przygotowań do egzaminu maturalnego;
  • poszerzenie wiedzy uczniów na temat kultury, sztuki i obyczajów krajów anglojęzycznych, wykorzystanie jej oraz wiedzy z innych przedmiotów przy wykonywaniu projektów. 

MATERIAŁ NAUCZANIA

Zakres materiału obejmuje 20 zakresów tematycznych, dotyczących różnych sfer życia, pokrywających się z tematami wyszczególnionymi w aktualnym informatorze maturalnym, opracowanym przez Okręgową Komisję Egzaminacyjną. Są to tematy takie jak:

Człowiek, Dom, Praca, Szkoła, Życie rodzinne i towarzyskie, Żywienie, Zakupy i usługi, Podróżowanie i turystyka, Kultura, Sport, Zdrowie, Nauka i technika, Świat przyrody, Państwo i społeczeństwo, Elementy wiedzy o obszarach krajów anglojęzycznych.

PROCEDURY

Formy pracy

Praca zakłada następujące formy pracy na lekcji i poza klasą:

  • praca z całą grupą;
  • praca indywidualna;
  • praca indywidualna pod kierunkiem nauczyciela;
  • praca indywidualna w domu (w tym przygotowanie projektów);
  • praca w parach bądź grupach.

Techniki nauczania

Słuchanie:

udzielanie odpowiedzi na pytania ogólne i szczegółowe, uzupełnianie brakującej informacji, układanie części tekstu we właściwej kolejności.

Rodzaj zadań maturalnych:

  • pytania prawda-fałsz;
  • uzupełnianie luk;
  • przyporządkowywanie;
  • pytania wielokrotnego wyboru.

Czytanie:

odnajdywanie odpowiedzi na pytania ogólne i szczegółowe, uzupełnianie brakującej informacji, układanie informacji lub części tekstów we właściwej kolejności.

Rodzaje zadań maturalnych:

  • pytania prawda-fałsz;
  • przyporządkowywanie;
  • uzupełnianie luk;
  • parafrazowanie.

Pisanie:

pisanie części tekstu (rozpoczęcie bądź zakończenie akapitu rozprawki itp.), pisanie kompletnych tekstów; poprawianie pracy swojej i kolegów.

Rodzaje zadań maturalnych:

  • wypowiedź pisemna na wybrany temat (o określonej długości).

Materiały nauczania, pomoce naukowe i techniczne środki nauczania

Podstawowe pomoce to: podręczniki, ćwiczenia, nagrania audio, tablica, zeszyt.

MATERIAŁ BĘDZIE ZREALIZOWANY W OPARCIU O NASTĘPUJĄCE PODRĘCZNIKI:

  • Grammarway Series, Jenny Dooley, Virginia Evans, Express Publishing, Wielka Brytania;
  • Matura Repetytorium POZIOM ROZSZERZONYJenny Dooley, Virginia Evans, Express
  • Publishing, Wielka Brytania;
  • FCE Exam Practice Papers, Virginia Evans, Express Publishing, Wielka Brytania;
  • FCE USE OF ENGLISH, VOL 1+2, Jenny Dooley, Virginia Evans, Express Publishing, Wielka
  • Brytania;
  • Matura Practice Tests, Extended Level, Jenny Dooley, Virginia Evans, Express Publishing,
  • Wielka Brytania;
  • New Headway Matura Exam Practice & Culture and Literature Companion, Extended Level,
  • wyd. Oxford
  • Oxford Matura Trainer, poziom rozszerzony, Harding/Markowska/Sosnowska/Szuwart, wyd
  • Oxford
  • Matura Leader Język angielski poziom rozszerzony/ Mitchell/ Malcogianni/ wyd. MMPublications
  • Matura Companion, poziom rozszerzony, Express Publishing, Wielka Brytania;
  • Oxford Word Skills, Idioms and Phrasal Verbs Advanced, Wyd, Oxford/ Gairns/Redman
  • Skills for Matura- poziom rozszerzony Express Publishing, Wielka Brytania
  • Materiał będzie wzbogacany o karty pracy wydawnictw Macmillan, Express Publishing,
  • Pearson Longman, Oxford i ogólnodostępne materiały ze źródeł internetowych.

OPIS ZAŁOŻONYCH OSIĄGNIĘĆ I SPOSOBÓW ICH OCENIANIA

Lista kompetencji ucznia po zakończeniu kursu.

Słuchanie

Uczeń potrafi:

  • zrozumieć ogólny sens, jak i szczegółowe informacje przekazywane w wypowiedziach;
  • określić intencje autora oraz rodzaj tekstu;
  • uzupełnić luki informacyjne.

Czytanie

Uczeń potrafi:

  • zrozumieć i streścić ogólny sens przeczytanego tekstu;
  • udzielić informacji szczegółowych w oparciu o przeczytany tekst;
  • określić intencje autora i rodzaj tekstu.

Pisanie

Uczeń potrafi:

  • napisać typowy tekst sformalizowany;
  • stosować odpowiednie środki leksykalne i stylistyczne;
  • swobodnie zmieniać rejestr i styl wypowiedzi.

Przykładowe techniki kontroli pisemnej:

  • testy obiektywne oraz subiektywne;
  • wypowiedzi pisemne na wybrany przez ucznia bądź wskazany przez nauczyciela temat.

Przykładowe zadania testowe

Testy obiektywne, składające się z zadań zamkniętych, takich jak:

  • prawda-fałsz;
  • wielokrotny wybór;
  • przyporządkowanie.

Testy subiektywne, składające się z zadań otwartych, takich jak:

  • zadania z luką;
  • zadania wymagające krótkiej bądź rozszerzonej wypowiedzi.

Na poziomie podstawowym maturzysta musi opanować poniższe składnie:

1. Zdania twierdzące, przeczące i pytające w czasach:

- Present Simple, Present Continuous, Present Perfect, Present Perfect Continuous;

- Past Simple, Past Continuous, Past Perfect;

- Future Simple, Future Continuous, Future Simple in the Past,

a na poziomie rozszerzonym także czasy:

- Past Perfect Continuous;

- Future Perfect, Future Perfect Continuous, Future Perfect in the Past.

2. Zdania rozkazujące.

3. Zdania z podmiotami it i there.

4. Question Tags.

5. Zdania z dwoma dopełnieniami.

6. Strona bierna w czasach:

- Present Simple, Present Perfect;

- Past Simple, Past Perfect;

- Future Simple

na poziomie podstawowym, a na poziomie rozszerzonym dodatkowo w czasach:

- Present Continuous;

- Past Continuous.

7. Pytania pośrednie.

8. Mowa zależna.

9. Zdania złożone podmiotowe.

10. Zwroty z: I wish, I'd rather, I'd prefer, you'd better, it's high time, if only, I'd sooner, suppose, supposing.

11. Konstrukcje: have sth done, get sth done, have sb to do sth, get sb to do sth.

12. Zdania wykrzyknikowe.

13. Inwersja stylistyczna.

Maturzysta musi także opanować następujące części mowy:

  1. Czasowniki, w tym phrasal verbs.
  2. Rzeczowniki, w tym forma dzierżawcza.
  3. Przedimki: nieokreślony, określony i zerowy.
  4. Przymiotniki, w tym stopniowanie regularne i nieregularne.
  5. Przysłówki, w tym stopniowanie regularne i nieregularne.
  6. Zaimki: osobowy, dzierżawczy, zwrotny i emfatyczny, wskazujący, pytający, względny, wzajemny, nieokreślony, bezosobowy.
  7. Liczebniki: główne i porządkowe.
  8. Przyimki: określające miejsce, kierunek, odległość, czas, a także przyimki przyczyny, sposobu oraz przyimki po niektórych czasownikach i przymiotnikach.
  9. Spójniki.

NAUCZYCIEL

Halina Boniszewska
Nauczycielka języka angielskiego

Pozostałe kursy maturalne z tego przedmiotu

Możesz być zainteresowany również: